Używamy plików cookie, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie z serwisu. Korzystając z witryny, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji.

Zespół Szkół nr 3 im. Jana Pawła II
w Krzyżowej

user_mobilelogo

Do wakacji zostało

dni
godziny
:
minut
:
sekund

Pogoda

teraz
ciśnienie
wiatr

Zegar

   

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

"Nie próbujcie sprowadzać

całego świata do szkoły.

Raczej weźcie dzieci na zewnątrz

tam, gdzie ten świat

naprawdę jest..."

 

Wychowanie fizyczne zapewnia dziecku wszechstronny rozwój psychofizyczny. Te zadania programowe dotyczą zwłaszcza:

- wzmacniania zdrowia, uodporniania na wpływy zewnętrzne, hartowania organizmu,
- rozwijania cech motorycznych oraz doskonalenia podstawowych czynności ruchowych, przydatnych w życiu codziennym,
- przyzwyczajania dziecka do swobodnego i prawidłowego stosowania wyuczonego ruchu w życiu codziennym, w zabawie i grze, na wycieczkach, a podczas pobytu w terenie - przy pokonywaniu przeszkód naturalnych,
- wyrabiania podstawowych nawyków higienicznych,
- wyrabiania trwałych zainteresowań i nawyków do ćwiczeń, zabaw i gier ruchowych, zwłaszcza na wolnym powietrzu,
- wyrabiania świadomej karności i dyscypliny, odwagi, zaradności i wytrwałości,
- wyrabiania poczucia koleżeństwa i współdziałania w zespole.

W realizacji znakomitej większości tych zadań bardzo pomocne są zajęcia terenowe. Ze względu na specyficzny charakter ćwiczeń odbywanych w otwartym terenie, dobre wyniki osiąga się przez:
- stosowanie naturalnej i dostępnej dla dzieci formy ruchu,
- dbałość o przyswojenie przez dziecko nie tylko pojedynczych elementów, ale i całych aktów ruchowych,
- realizowanie przez dziecko interesujących je zadań ruchowych i intelektualnych w ćwiczeniu, zabawie, czy grze,
- stawianie bardzo utylitarnych, bezpośrednio przydatnych życiowo celów i zadań.
Zajęcia terenowe, traktowane jako dział programowy wychowania fizycznego dające możliwość łączenia ich z innymi przedmiotami nauki szkolnej podczas wspólnych wycieczek, nabierają specjalnego znaczenia.