Pogoda
Laboratoria przyszłości
„Laboratoria Przyszłości” jest to program edukacyjny realizowany przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Celem programu jest wsparcie finansowe szkół na zakup nowoczesnego wyposażenia aby wdrażać wśród uczniów kompetencje przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
Nasza szkoła bierze udział w programie „Laboratoria Przyszłości”. W ramach programu szkoła otrzymała wsparcie finansowe w wysokości 30 000 zł. Środki te zostały wykorzystane na zakup:
drukarki 3D, scannera 3D, mikro kontrolera arduino XXL, mikrofonu kierunkowego, robota Q-SCOUT, klocków korbo, statywu fotograficznego z głowicą kulową i funkcją monopodu, mikroportu Kimafun - bezprzewodowy mikrofon krawatowy, gimbalu ręcznego, oświetlenia do realizacji nagrań, preparatów mikroskopowych, kompletu 5 zwierciadeł z pryzmatem, monitora interaktywnego, oscyloskopu cyfrowego z pamięcią Nano V3, zestaw konstrukcyjny do elektryczności, zestaw FORBOT Mistrz Lutowania + stacja lutownicza grot i hotair, Mikroskop Opticon Biolife Pro 64x-1024x – biały z kamerą, zestaw filamentu PLA .
Pomoce zakupione w programie „Laboratoria Przyszłości” są wykorzystywane na każdym etapie edukacyjnym oraz wszystkich rodzajach zajęć wraz z zajęciami pozalekcyjnymi. Pomoce zakupione pozwalają na prowadzenie zajęć w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz rozwijający ich zainteresowania.
- Szczegóły
- Odsłony: 14
Szkoła jest miejscem, gdzie każde dziecko powinno zdobywać nowe wiadomości i umiejętności. Dzieci najchętniej i najszybciej uczą się przez zabawę. Edukacja ta jest tym wartościowsza, że dziecko w ogóle nie ma poczucia, że się uczy, a zyskuje kolejne kluczowe umiejętności oraz kompetencje. Zabawkami, które wspierają uczenie przez zabawę są m.in. Klocki corbo, zakupione do szkoły w ramach Laboratorium Przyszłości.
- Szczegóły
- Odsłony: 97
Dzięki pomocom naukowym uzyskanym z projektu "Laboratorium przyszłości" kl V uczestniczyła w interesującej lekcji biologii. Na zajęciach zatytułowanych "Obserwacje mikroskopowe" uczniowie zapoznali się z budową mikroskopu optycznego. Zgodnie z instrukcją nauczyciela musieli przygotować preparaty do obserwacji. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w lekcji, byli zaciekawieni i zainteresowani taką formą zajęć.
- Szczegóły
- Odsłony: 42
W naszej szkole odbywa się wiele akademii okolicznościowych oraz przedstawienia teatralne, w których bardzo chętnie biorą udział uczniowie. W trakcie występów dzieci i młodzież prezentują swoje zdolności i umiejętności aktorskie, pokonują strach przed publicznymi występami i dają wiele satysfakcji i radości widowni. Podczas występów szkolnych artystów wykorzystywany jest sprzęt nagłaśniający zakupiony w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.
- Szczegóły
- Odsłony: 114
Na zajęciach z informatyki uczniowie klasy 8 projektują w tinkercadzie modele, które są następnie drukowane na drukarce 3D. Uczniowie wykonali między innymi breloczki do kluczy oraz kolorowe kubeczki. Drukarka została zakupiona w ramach projektu LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI.
- Szczegóły
- Odsłony: 124
Na zajęciach w klasie 3 uczniowie bawili się w układanie i łączenie obwodów elektrycznych. Wiele radości i zabawy sprawiało uczniom otrzymanie połączenia w którym diody lub żarówki zaczynały świecić i przez własnoręcznie ułożony obwód przepływał prąd elektryczny. Zapoznali się z działaniem mierników elektrycznych, które zostały zakupione z projektu Laboratoria Przyszłości.
- Szczegóły
- Odsłony: 126
Za pomocą luster oraz soczewek można zobaczyć świat w zupełnie innej perspektywie, niektóre przedmioty są zakrzywione inne powiększone i pomniejszone. Uczniowie klasy 4 mieli możliwość odkryć w jaki sposób powstają obrazy w różnych soczewkach oraz zwierciadłach. Czym różni się światło żarówki oraz światło lasera. Przepuszczali światło białe przez różne rodzie soczewek oraz pryzmat. Zauważyli że światło białe jest mieszaniną fal o różnych długościach a światło lasera jest spójne. Pomoce wykorzystywane na zajęciach zostały zakupione w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.