Używamy plików cookie, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie z serwisu. Korzystając z witryny, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji.

Zespół Szkół nr 3 im. Jana Pawła II
w Krzyżowej

user_mobilelogo

Pogoda

teraz
ciśnienie
wiatr

Laboratoria przyszłości

logo labolartoria

„Laboratoria Przyszłości” jest to program edukacyjny realizowany przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Celem programu jest wsparcie finansowe szkół na zakup nowoczesnego wyposażenia aby wdrażać wśród uczniów kompetencje przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).


Nasza szkoła bierze udział w programie „Laboratoria Przyszłości”. W ramach programu szkoła otrzymała wsparcie finansowe w wysokości 30 000 zł. Środki te zostały wykorzystane na zakup:

drukarki 3D, scannera 3D, mikro kontrolera arduino XXL, mikrofonu kierunkowego, robota  Q-SCOUT, klocków korbo, statywu  fotograficznego z głowicą kulową i funkcją monopodu, mikroportu Kimafun -  bezprzewodowy mikrofon krawatowy, gimbalu ręcznego, oświetlenia do realizacji nagrań, preparatów mikroskopowych, kompletu 5 zwierciadeł z pryzmatem, monitora interaktywnego, oscyloskopu cyfrowego z pamięcią Nano V3, zestaw konstrukcyjny do elektryczności,  zestaw FORBOT Mistrz Lutowania + stacja lutownicza grot i hotair, Mikroskop Opticon Biolife Pro 64x-1024x – biały z kamerą,  zestaw filamentu PLA .

Pomoce zakupione w programie „Laboratoria Przyszłości” są wykorzystywane  na każdym etapie edukacyjnym oraz wszystkich rodzajach zajęć  wraz z zajęciami pozalekcyjnymi. Pomoce zakupione pozwalają na prowadzenie zajęć w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz rozwijający ich zainteresowania.

Na zajęciach w klasie 3 uczniowie bawili się w układanie i łączenie obwodów elektrycznych. Wiele radości i zabawy sprawiało uczniom otrzymanie połączenia w którym diody lub żarówki zaczynały świecić i przez własnoręcznie ułożony obwód przepływał prąd elektryczny. Zapoznali się z działaniem mierników elektrycznych, które zostały zakupione z projektu Laboratoria Przyszłości.

Za pomocą luster oraz soczewek można zobaczyć świat w zupełnie innej perspektywie, niektóre przedmioty są zakrzywione inne powiększone i pomniejszone. Uczniowie klasy 4 mieli możliwość odkryć w jaki sposób powstają obrazy w różnych soczewkach oraz zwierciadłach. Czym różni się światło żarówki oraz światło lasera. Przepuszczali światło białe przez różne rodzie soczewek oraz pryzmat. Zauważyli że światło białe jest mieszaniną fal o różnych długościach a światło lasera jest spójne. Pomoce wykorzystywane na zajęciach zostały zakupione w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.

Uczniowie na lekcji zapoznali się z oscyloskopem, za pomocą którego zobaczyli przebiegi napięcia przemiennego, przebiegu napięcia po podłączeniu jednej diody półprzewodnikowej, oraz przebiegu po zastosowaniu układu prostowniczego Greatza. Oscyloskop został zakupiony w ramach projektu Laboratoria Przyszłości

Nasza szkoła w ramach projektu Laboratoria Przyszłości zakupiła wiele ciekawych i atrakcyjnych pomocy. Jedną z pomocy uatrakcyjniających lekcje chemii są papierki lakmusowe, zwane wskaźnikowymi. Papierki lakmusowe są to niewielkie skrawki bibuły nasączone specjalnym roztworem substancji chemicznej.

Dzięki projektowi „Laboratoria Przyszłości” możliwe było zakupić sprzęt do filmowania i fotografii (między innymi gimbal). Dzięki temu uczniowie naszej szkoły mogą poznawać tajniki profesjonalnego tworzenia filmu i fotografii. Możliwe jest również profesjonalne nagrywanie ważnych wydarzeń z życia szkoły.

Gołym okiem nie jesteśmy w stanie zobaczyć tak małych obiektów, jak komórki glonów, komórki naskórka czy bakterii. Obserwacje takich obiektów wymagają użycia mikroskopów, których zdolność rozdzielcza jest znacznie większa od zdolności rozdzielczej oka. Dzięki mikroskopom z Projektu Laboratorium przyszłości, uczniowie mogą obserwować fascynujący i piękny świat przyrody.