Pogoda
Laboratoria przyszłości
„Laboratoria Przyszłości” jest to program edukacyjny realizowany przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Celem programu jest wsparcie finansowe szkół na zakup nowoczesnego wyposażenia aby wdrażać wśród uczniów kompetencje przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
Nasza szkoła bierze udział w programie „Laboratoria Przyszłości”. W ramach programu szkoła otrzymała wsparcie finansowe w wysokości 30 000 zł. Środki te zostały wykorzystane na zakup:
drukarki 3D, scannera 3D, mikro kontrolera arduino XXL, mikrofonu kierunkowego, robota Q-SCOUT, klocków korbo, statywu fotograficznego z głowicą kulową i funkcją monopodu, mikroportu Kimafun - bezprzewodowy mikrofon krawatowy, gimbalu ręcznego, oświetlenia do realizacji nagrań, preparatów mikroskopowych, kompletu 5 zwierciadeł z pryzmatem, monitora interaktywnego, oscyloskopu cyfrowego z pamięcią Nano V3, zestaw konstrukcyjny do elektryczności, zestaw FORBOT Mistrz Lutowania + stacja lutownicza grot i hotair, Mikroskop Opticon Biolife Pro 64x-1024x – biały z kamerą, zestaw filamentu PLA .
Pomoce zakupione w programie „Laboratoria Przyszłości” są wykorzystywane na każdym etapie edukacyjnym oraz wszystkich rodzajach zajęć wraz z zajęciami pozalekcyjnymi. Pomoce zakupione pozwalają na prowadzenie zajęć w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz rozwijający ich zainteresowania.
- Szczegóły
- Odsłony: 236
Na zajęciach w klasie 3 uczniowie bawili się w układanie i łączenie obwodów elektrycznych. Wiele radości i zabawy sprawiało uczniom otrzymanie połączenia w którym diody lub żarówki zaczynały świecić i przez własnoręcznie ułożony obwód przepływał prąd elektryczny. Zapoznali się z działaniem mierników elektrycznych, które zostały zakupione z projektu Laboratoria Przyszłości.
- Szczegóły
- Odsłony: 217
Za pomocą luster oraz soczewek można zobaczyć świat w zupełnie innej perspektywie, niektóre przedmioty są zakrzywione inne powiększone i pomniejszone. Uczniowie klasy 4 mieli możliwość odkryć w jaki sposób powstają obrazy w różnych soczewkach oraz zwierciadłach. Czym różni się światło żarówki oraz światło lasera. Przepuszczali światło białe przez różne rodzie soczewek oraz pryzmat. Zauważyli że światło białe jest mieszaniną fal o różnych długościach a światło lasera jest spójne. Pomoce wykorzystywane na zajęciach zostały zakupione w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.
- Szczegóły
- Odsłony: 223
Uczniowie na lekcji zapoznali się z oscyloskopem, za pomocą którego zobaczyli przebiegi napięcia przemiennego, przebiegu napięcia po podłączeniu jednej diody półprzewodnikowej, oraz przebiegu po zastosowaniu układu prostowniczego Greatza. Oscyloskop został zakupiony w ramach projektu Laboratoria Przyszłości
- Szczegóły
- Odsłony: 262
Nasza szkoła w ramach projektu Laboratoria Przyszłości zakupiła wiele ciekawych i atrakcyjnych pomocy. Jedną z pomocy uatrakcyjniających lekcje chemii są papierki lakmusowe, zwane wskaźnikowymi. Papierki lakmusowe są to niewielkie skrawki bibuły nasączone specjalnym roztworem substancji chemicznej.
- Szczegóły
- Odsłony: 239
Dzięki projektowi „Laboratoria Przyszłości” możliwe było zakupić sprzęt do filmowania i fotografii (między innymi gimbal). Dzięki temu uczniowie naszej szkoły mogą poznawać tajniki profesjonalnego tworzenia filmu i fotografii. Możliwe jest również profesjonalne nagrywanie ważnych wydarzeń z życia szkoły.
- Szczegóły
- Odsłony: 214
Gołym okiem nie jesteśmy w stanie zobaczyć tak małych obiektów, jak komórki glonów, komórki naskórka czy bakterii. Obserwacje takich obiektów wymagają użycia mikroskopów, których zdolność rozdzielcza jest znacznie większa od zdolności rozdzielczej oka. Dzięki mikroskopom z Projektu Laboratorium przyszłości, uczniowie mogą obserwować fascynujący i piękny świat przyrody.