Używamy plików cookie, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie z serwisu. Korzystając z witryny, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji.

Zespół Szkół nr 3 im. Jana Pawła II
w Krzyżowej

user_mobilelogo

Pogoda

teraz
ciśnienie
wiatr

Laboratoria przyszłości

logo labolartoria

„Laboratoria Przyszłości” jest to program edukacyjny realizowany przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Celem programu jest wsparcie finansowe szkół na zakup nowoczesnego wyposażenia aby wdrażać wśród uczniów kompetencje przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).


Nasza szkoła bierze udział w programie „Laboratoria Przyszłości”. W ramach programu szkoła otrzymała wsparcie finansowe w wysokości 30 000 zł. Środki te zostały wykorzystane na zakup:

drukarki 3D, scannera 3D, mikro kontrolera arduino XXL, mikrofonu kierunkowego, robota  Q-SCOUT, klocków korbo, statywu  fotograficznego z głowicą kulową i funkcją monopodu, mikroportu Kimafun -  bezprzewodowy mikrofon krawatowy, gimbalu ręcznego, oświetlenia do realizacji nagrań, preparatów mikroskopowych, kompletu 5 zwierciadeł z pryzmatem, monitora interaktywnego, oscyloskopu cyfrowego z pamięcią Nano V3, zestaw konstrukcyjny do elektryczności,  zestaw FORBOT Mistrz Lutowania + stacja lutownicza grot i hotair, Mikroskop Opticon Biolife Pro 64x-1024x – biały z kamerą,  zestaw filamentu PLA .

Pomoce zakupione w programie „Laboratoria Przyszłości” są wykorzystywane  na każdym etapie edukacyjnym oraz wszystkich rodzajach zajęć  wraz z zajęciami pozalekcyjnymi. Pomoce zakupione pozwalają na prowadzenie zajęć w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz rozwijający ich zainteresowania.

W ramach projektu Laboratoria Przyszłości nasza szkoła zakupiła zestawy klocków Korbo. Korbo to nazwa  zestawów  klocków twórczych  opartych  na kole zębatym, które dają niezliczone  możliwości budowy wielowymiarowych modeli. Dzieci, mając możliwość tworzenia ruchomych konstrukcji, uczą się przez zabawę,  rozwijają  logiczne myślenie, wyobraźnię przestrzenną, małą motorykę oraz poznają zasady mechaniki.